Pages

Wednesday, May 16, 2012

Miss Ajumma & Me

www.tips-fb.com
As Salam & Hye .

korang tgk tak cite Miss Ajumma kat channel 393 ?

jarang kan aku review pasal drama / movie kat blog ni . xtaw nape hari ni tetibe nak cite pasal drama ni .

ni plot tentang drama ni . aku copy paste je . malas nak tulis panjang . HAHA .


Kang Geum-Hwa had to quit her job after getting married. She never complained. Geum-Hwa is proud of taking care of her family which includes her husband Ko Kyung-Se and daughter Dan-Bi. Geum-Hwa tries her best to make a happy home. She trusts her husband completely, but one day learns that her husband is having an affair. Geum-Hwa divorces her husband. She then goes through a very difficult period and experiences misery. Geum-Hwa then decides to give herself a makeover. She looks beautiful and refined from the outside, but inside she is tough. Geum-Hwa then faces the world and even when she falls down, she'll stand up for her daughter.
Ko Kyung-Se is the president of advertising company "Sweet Rain". He takes care of himself and is in good shape. He tries to keep his outward appearance young. After his divorce with Geum-Hwa, he marries Wang Se-Mi . Nevertheless, Kyung-Se realizes how important Geum-Hwa was to him & starts to better understand her. Carrying a lot of regret, Kyung-See then wants to take Geum-Hwa back.
Wang Se-Mi is a beautiful advertising planner. She believes she can make a warm family with Kyung-Se. Through many ups and downs, Se-Mi finally gets married to Kyung-Se. Se-Mi believes she'll able to become a wise wife, but as time goes by her situation takes a turn for the worse. Kyung-Se contacts his ex-wife. Kyung-Se makes the excuse that it's because of their child. At first, Se-Mi isn't worried about Geum-Hwa because she isn't attractive, but later finds out that Geum-Hwa has turned herself into a beautiful woman. Se-Mi feels threatened by Geum-Hwa and doesn't want to lose her love.
 Hurm .. citer ni banyak bagi pengajaran .. tak taw nape , cite ni same cam apa yg aku penah alami . yang bezanya , Geum-Hwa & Kyung-Se  tu dah kawen .

Geum-Hwa ni before kawen dia memang cantik . after dah lama kawen , biasalah kan , rupa org dah kawen cm ne . dari kulit halus , jadi kasar . dari pinggang ramping , bertambah inch nya .. dalam citer ni , suami dy curang dengan rakan se universiti dy dulu .. dalam diam dy kena tipu .. dalam diam suami dy pandai create alasan ..

mula-mula suami dy n pmpuan tu rakan sekerja biasa je .. lame-2 share same-2 problem itu ini . cerita itu ini same-2 .. ( eh , macam samle lah kan cerita ni? ) n last-2 perasaan yg 'something' tu pun adelah kan . isteri dy dalam ni gemuk , name un miss ajumma , korang taw lah kan ajumma tu camne .

setiap orang ada kelebihan & kekurangan . bagi suami-suami yang kat luar sane penah tak korang tanye nape isteri korang bising-2 lepas balik kerja ? sekarang ni tak ramai perempuan yang jadi suri-rumah kan . penah tak korang terfikir , dy dah penat kerja kat luar tu , kat rumah dy kena kemas rumah plak . 24hour non-stop dyowg buat kerja . jadi lelaki, biarlah gentle sikit . masa nak kawen macam-2 kau berjanji dengan mak bapak dyorg . ape salahnya kalau korang bantu dyowg buat kerja umah tu . kau nak kawen dgn dia , nak hidup same-2 ngn dy, tapi hal macam ni kau buat tak taw je . mungkin bagi korang , kemas uma ni perkara yang kecik je . hey , cube korang tengok ea . dalam sehari ada bpe jam? dalam seminggu ade bape hari? dalam setahun ade berape bulan? kau masih agb perkara kecik? bape bulan dy buat kerja ni? ada tak dy dapat gaji untuk 'kerja' ni ? tak ade .. sedangkan duet gaji dy sendiri dy share ngn korang ..

hurm .. mungkin korang cakap aku ni belum kawen , mane taw hal orang-orang yg dah berumah tangga .. ye . mungkin aku tak taw sbb aku tak alami .. aku jenis yg suka diam dan memerhati .. aku perhati kan ape yg berlaku sekeliling aku .. kadang-2 benda-2 camni lah buat aku takot nak kawen . buat aku takot nak in relation dgn sape-2 dah .. ape yang aku pernah alami , hampir same cam cite ni .. yg bezanya cite ni dyowg dah berumahtangga ..

ditipu .. kne tikam belakang .. org yg kte penah syg, last-2 dgn 'org tu' jgak .. ble aku tengok cite ni, aku terfikir .. start ble ek aku di tipu .. kadang-2 rasa mcm "bodohnya kau ni farah . kau kena tipu hidup-2 dgn dy" . kadang-2 aku salah kan diri aku .. kadang-2 aku rasa mcm jahat nya dyorg .. tp aku tak ley buat ape dah .. sumenye dah lepas . ape-2 un aku bersyukur . benda ni jadi sebelum berumahtangga .. kalau exactly same cam dalam cite tu , belum tentu aku dapat bangun semula ..
ada sorang tu penah cakap kat aku "nak ke jadi cam dlm drama tu? law taknak, jangan sebut" 
yaa , kadang-2 aku mungkin terpengaruh dgn drama kat tv . yelah, hidup kita ni pun umpama dalam drama. ada scene gembira , ada scene sedih .. hdup ni kan ad up and down .. tapi ada sesetengah orang pulak cakap, hidup ni bukan macam drama kat tv tu. mengarut je lebih.
ada sorang pelakon ni cakap " kerana adanya realiti, wujudlah drama" 
faham tak? kalau tak faham cubalah paham-2 kan sendiri . maaflah kalau entry ni mengarut sikit . teremosional plak malam ni . biasa nya kalau aku tengok cite kat tv, ble part yg menyakitkan hati aku terus tukar channel takpun aku g wat kije lain. ble dah part happy-2 baru aku dtg tgk balik . HAHA . bb tu lah aku suke tgk movie kat laptop . part sediyh / sakit hati aku bule fast-forward kan :DD
"Life would be perfect if some girls had a mute button, some guys had an edit button, bad times had a fast forward button, and good times had a pause button" - Zack Zukhairi
ok lah . samapai sini dulu . maaf lah lau rasa entry kali ni mcm mengarut lebih . HEHE

As Salam :)



6 comments:

hanis said...

serius citer ni best kot!mmg psl family jea semuanya.tapi entah episode mne geum-hwa ubah diri dia jadi cantik balik.

faraheartbeat said...

hehe . skrg dy dah nk kuruskan bdan :))

sarina saleh said...

serius citer ni best. and dlu kita pon ada experience cmni. kalo kat online da habes da episode dia. tp xmo tgk dlu nak enjoy tgk dia kurus :)

sebenarnya, bila kita kene tinggal kita akan sedar yang kita ni tabah sebenarnya.

faraheartbeat said...

yup . btol tu . sbb ble dah kne tgl , lme2 hati tu ta skit sgt mcm ble kte bertahan dlm relation tu :')

Anonymous said...

Lagu tajuk pe y dlm cter ni?y lgu dia cmni..mis sarange ahjumma

Anonymous said...

Setiap hari tunggu nak tengok drama ni.....saya dan suami minat sangat dgn crita ni

Copyright © [faraheartbeat.blogspot.com] [2011]. All rights reserved. Powered by Blogger.